Počátky eSports lze datovat do roku 1971, kdy se mezioboroví studenti účastnili historické hry Spacewar. I když to nebyl eSport jako takový, vydláždil cestu pro první soutěžní herní akci, v roce 1980 Space Invaders Championship.
Ale pro sázení se sázení eSports stalo realitou teprve na začátku minulého desetiletí. Bylo to v době, kdy eSports scéna začala pořádat online turnaje pro více hráčů. Sázení se tedy mohlo objevit na scéně hazardu dříve. Přesto existovaly obavy, že většina hráčů, kteří si užívali eSports, byla mladší 18 let, což znamená, že nesmějí hrát hazardní hry. co víc? eSports byl vysoce neregulovaný, takže by se objevily problémy s manipulací se zápasy.
S popularizací týmů eSports ale věci nabraly jiný směr. Za prvé, eSport se stal populárnějším a přilákal i dospělé, kteří měli legální povolení k sázení. Pak přišly obrovské sponzorské smlouvy a obrovská sledovanost, která posunula eSport na další úroveň.
ESports je soutěžní zábava, kde mají profesionální hráči smlouvy a tučné výplaty, stejně jako tradiční profesionální sportovci. Existuje spousta špičkových turnajů, které přitahují miliony dolarů na prize money.
Na druhou stranu bookmakeři využili stále rostoucí poptávky po sázkových trzích eSports. Operátoři spěchají nabídnout hráčům nejnovější eSports trhy jako doplněk virtuálních her, kterým chybí lidský dotek.
Ze všech indicií patří sázení eSports mezi nejrychleji rostoucí kategorie v celém odvětví online hazardních her.
Podle nedávných čísel se očekává, že velikost trhu s eSports do roku 2027 dosáhne neuvěřitelných 205 miliard dolarů. Zajímavé je, že v roce 2020 bylo více než 6,5 milionu sázejících na eSporty. Počet sázkařů na eSporty samozřejmě vystřelil nahoru, když je eSport nejnovější kluk na bloku ve světě sportovních sázek.