Esports ušel dlouhou cestu od turnajů Space Invaders v 80. letech až po nedávný vstup ESPN na trh. Za pouhých několik desetiletí se toto odvětví rozrostlo na trh v hodnotě mnoha miliard liber. Již v 70. letech přitahovaly soutěžní esporty představivost hráčů. Od tenisu po vesmírné války, dřívější hry přitahovaly značný zájem účastníků turnajů. V roce 1981 vznikla první světová rekordní herní skupina, Twin Galaxies, která sledovala skóre hráčů v populárních videohrách.
V 90. letech byly konzolové hry vztek mezi nadšenci, kteří byli ponořeni do bojů a video zábavy ve střílečkách z pohledu první osoby. Vyvíjející se technologie způsobila revoluci ve hře a otevřela vzdálené skupinové hraní prostřednictvím lokálních sítí (LAN).
V roce 1997 organizátoři spustili profesionální kyberatletickou ligu a hráči esportů se těšili stále větší oblibě, přičemž někteří vydělali značné množství peněz na hraní a propagaci. Johnathan "Fatal1ty" Wendel je jedním z průkopníků, který během své hráčské kariéry údajně vydělal více než půl milionu.
První úspěchy připravily půdu pro to, aby popularita britského sázení na esporty v nadcházejících letech prudce vzrostla. V roce 1999 byl spuštěn Counter-Strike a stal se populárním po celém světě. V roce 2000 hráli hráči na Xboxu proti sobě na Halo 2, předchůdci dalších populárních videoher z pohledu první osoby, jako je Call of Duty.
Nedávné
Díky tomu, že hráči hrají na dálku s přáteli a neznámými lidmi online, odvětví stále roste. Ve skutečnosti univerzity ve Spojeném království integrují esporty do osnov. Vývoj esportů ve vzdělávání zaznamenal zahájení vysokoškolských kurzů, kariérního tréninku a týmových soutěží.
V poslední době se masivní růst esports sázení ve Spojeném království přelil do tradičních médií a prominentní publikace pokrývají soutěže a vysílání esportů na velkých sítích. Britský trh sázkových serverů esports přešel do běžného života.
Během posledních několika let se britský esportový sázkový průmysl masivně rozrostl a nadále vzkvétá. S větším pokrytím v hlavních publikacích, které jsou vysílány na masivních sítích, jako je ESPN, esporty zapůsobily a přecházejí do hlavního proudu. S očekávanými příjmy ve výši téměř 6 miliard USD do roku 2027 z pouhých 776 milionů USD před deseti lety globální růst naznačuje, jak vlivný se trh stává pro budoucí generace.
Budoucnost
Vzhledem k tomu, že britský esportový sázkový průmysl nadále přitahuje fanoušky, budoucnost vypadá slibně. Ve skutečnosti mistrovství světa legend v roce 2021 přilákalo téměř tolik diváků jako Superbowl. Do roku 2023 odborníci očekávají, že trh se bude těšit 15procentnímu ročnímu tempu růstu. Ve Spojeném království podpoří britské sázkové servery esports exponenciální růst v kreativním a digitálním průmyslu, který bude představovat 8 procent celosvětového trhu sázení na esporty ve Spojeném království.
Extrémní růst sázkových společností přináší značné příjmy od fanoušků, kteří touží přidat ještě více vzrušení do hry a sledovanosti. Globální značky přinášejí na trh legitimitu. Například Levi, Marvel Entertainment a Red Bull investují miliony do sponzorování týmů a turnajů.
S téměř 460 miliony celosvětově a očekávaným nárůstem na téměř 650 milionů do roku 2023 přitahují populární hráči esportů základny fanoušků, kteří touží vsadit peníze na časté vítěze jednotlivců a týmů.
Sázející mají řadu možností sázení. Od jednoduchých sázek na zápas až po složitější sázky si hráči mohou vybrat kombinaci mnoha sázek nebo vsadit na akumulátorový kupón, což je riskantnější nabídka. Specifičtější možnosti sázek umožňují hráčům vsadit si, který týmový hráč zaznamená nejvyšší počet zabití nebo vyhraje mapu v Counter Strike-Global Offensive. Sledování živých zápasů pomáhá sázejícím při výběru sázek pro sázení ve hře.
Vzhledem k tomu, že trh sázení zůstává v souladu s širokou popularitou esportů, regulační orgány pracují na zajištění bezpečnosti pro miliony Britů, kteří sázejí na esportovní hry.