Alianci původně vlastnila agentura GoodGame. Jednalo se o dceřinou společnost Twitch, služby streamování her pod kontrolou Amazonu. V roce 2016 Alliance oznámila své rozhodnutí opustit GoodGame a stát se zcela ve vlastnictví hráče. To znamená, že členové týmu mají extra finanční motivaci za vyhrané zápasy. Tento tým si získal pozornost sázkových webů na esporty díky svým vysokým výhrám. Například v roce 2013 vyhráli International a dosáhli největší výplaty cen v historii esportu.
Nejlepší esportové týmy musí mít vysoce kvalifikované členy, kteří jsou schopni překonat konkurenci. Od jejich vzniku Aliance naverbovala několik velkých jmen. Například v roce 2013 vstoupil do jejich řad hráč StarCraft Naniwa. O rok později žurnalistické servery oznámily, že se k týmu připojila Armada. To bylo významné, protože byli považováni za jednoho z nejlepších hráčů Super Smash Bros. na okruhu.
Na konci roku 2013 se tým rozhodl přestat soutěžit v European League of Legends Championship Series. Vydali také SortOf, svůj poslední hráč Starcraft II. Bylo to hlavně kvůli novým pravidlům, která zabránila agenturám vlastnit více týmů. Byl to hlavní faktor při odchodu Aliance z GoodGame a zvýšení jejich hráčské autonomie. Fanoušci sázení na esporty musí vzít tento problém v úvahu při uzavírání sázek na Alliance. Předtím, než je úplně opustili, mají za sebou dobrou pověst v určitých titulech.
Někdy mohou hráče vyhodit kvůli vnějším vlivům. Zároveň má o vstup do Aliance zájem mnoho začínajících hráčů, protože nebudou řízeni velkou agenturou. Tyto proměnné mohou mít přímý vliv na sázkové kurzy na zápasy Aliance.