Sportovní akce

December 29, 2022

LAN nebo online: Make-Or-Break pro sázkaře eSports

Jakub Svoboda
WriterJakub SvobodaWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Globální pandemie přinesla boom sázení na eSport. To také zastavilo LAN turnaje, ale přineslo vzestup online turnajů. Živé LAN turnaje se však vracejí, protože blokování se zmírňuje a imunizační programy se ukazují jako účinné. 

LAN nebo online: Make-Or-Break pro sázkaře eSports

Při uzavírání sázek na eSports je nezbytné vzít v úvahu, zda se daná událost hraje online nebo v místní síti (LAN). Sázkaři, kteří si najdou čas na prozkoumání příčin hráčových vzestupů a pádů v daném zápase, mají vyšší šanci na výhru svých sázek v budoucnu.

Pokud se chcete dozvědět více o účincích LAN versus online turnaje na eSports sázení, pokračovat ve čtení.

LAN vs. online turnaje: Jaký je rozdíl?

Nejprve musíme definovat, co máme na mysli, když mluvíme o LAN nebo online turnajích. Hry v místní síti (LAN) se vyskytují mezi lidmi fyzicky přítomnými na stejném místě, nikoli vzdáleně přes internet.

Většina sítí LAN se odehrává na stadionech a vysílá se živě na webech jako Twitch a YouTube. Odlišná je nejen atmosféra, ale také sedadla, deska stolu, prostor a místo konání.

Během online soutěže účastníci používají internet k připojení k serveru na jiném místě. Hráči jsou rozptýleni fyzicky i geograficky, což znamená, že musí doma používat vlastní počítače a připojení k internetu.

Během těchto turnajů si sázející mohou být jisti, že účastníci používají nastavení, které znají a které maximalizuje výkon. Na rozdíl od toho hráči nebudou mít možnost mluvit do svého nastavení během LAN událostí a místo toho budou muset dělat s jakýmkoli vybavením, které je k dispozici.

Sázení na turnaj LAN eSports vyžaduje zvážení úrovně dovedností hráčů a rozsahu události, cestovní logistiky, tlaku, schopnosti hráčů vzájemně se ovlivňovat během hry a možnosti výhody na domácím hřišti.

I když je pravda, že hráči mohou soutěžit v online turnajích e-Sports z pohodlí svého domova, stále se musí vypořádat s latencí serveru nebo problémy s „pingem“ (doba, kterou trvá přenos dat na server a zpět). , což může být zvláště problematické v závislosti na relativních umístěních členů týmu a serveru.

Ping: Hlavní faktor, který odlišuje LAN versus online turnaje

„Ping“ je termín používaný v online hraní k označení času, který trvá, než se akce hráče projeví v odpovědi serveru. Termín "lag" se vztahuje k prudkému nárůstu nebo náhlému vzestupu v době, kterou trvá, než příkaz vydaný vaším zařízením přijme a zpracuje herní server, nebo než příkaz vydaný serverem potvrdí vaše zařízení. Říká se tomu „ping“ a nízký ping znamená menší zpoždění a plynulejší herní zážitek.

Jednotka času použitá k měření pingu je milisekunda (zkráceně „ms“). Obecně řečeno, ping 15 milisekund nebo méně je vynikající, 15 až 45 milisekund je úžasných a 45 až 100 milisekund je tolerovatelných. Pingy delší než 100 ms může být obtížné hrát, zatímco pingy delší než 250 ms jsou obvykle nehratelné.

V závislosti na úrovni dovedností hráče a hře, kterou hrajete, mohou nebo nemusí být tyto pingy hratelné. Hry jako Massive Online Battle Arenas (MOBA) a střílečky z pohledu první osoby (FPS) jsou notoricky náchylné na ping, přičemž většina hráčů hlásí problém mezi 50 a 90 milisekundami. Online hry na hrdiny (MMO) a strategické hry v reálném čase (RTS) jsou k větším pingům shovívavější, zatímco tahové hry si toho sotva všimnou.

Jak zásadní je Ping v konkurenčním hraní?

V konkurenčním hraní hraje ping často větší roli než u příležitostných hráčů. Většina velkých profesionálních esportových turnajů se koná v LAN centrech, aby se snížily účinky latence. Je to dobrý způsob, jak zajistit, aby o výsledku hry rozhodovalo úsilí hráčů, nikoli rychlost sítě.

Vytvoření strategie sázení eSports založené na LAN vs. online turnajích

Zde je několik faktorů, které je třeba vzít v úvahu při vytváření strategie sázení na esporty na základě toho, zda vaše oblíbená eSports hra pořádá LAN nebo online turnaje.

Znát preference hráče

Preference hráče pro různé události se mohou lišit v závislosti na jednotlivci. Online turnaje eSports umožňují hráčům soutěžit z pohodlí jejich domova nebo známého týmového prostředí.

Naproti tomu na LAN akci si hráč musí zvyknout na prostředí a vybavení. Problémy s řidiči z přesunu hardwaru na různá zařízení jsou běžným problémem při ovládání jiného systému, zejména ve hrách jako CS: GO, kde dokonalý cíl může znamenat rozdíl mezi vítězstvím a porážkou.

Hraní v pohodlí domova má mnoho výhod, ale také riskuje, že hráč ztratí koncentraci a bude hrát pod své možnosti. Jako sportovec možná zjistíte, že hraní před hlasitým, nadšeným davem zvyšuje váš elán a odhodlání.

Vyhodnoťte předchozí představení

Schopnost týmu komunikovat na LAN turnaji může být omezena velkým davem a následnými hladinami hluku. Zatímco hráči mohou navzájem vidět své obrazovky, efektivní týmová práce se do značné míry opírá o verbální komunikaci. Proto seriózní sázkaři často před LAN událostí prozkoumají národnost týmu.

Protože většina hráčů na smíšený národní e-sport tým nebudou moci komunikovat ve svém rodném jazyce, mohou být ve větší nevýhodě. Ačkoli jsou takové týmy v Dota 2 dobře známé, na velkých soutěžích, jako je The International, jsou k dispozici kabiny, které pomáhají zmírnit účinky hluku diváků.

Pochopte tlak davu

Velikost davu se liší v závislosti na události. v League of LegendsNapříklad pravidelná sezóna každé ligy se hraje přes LAN, i když před relativně omezeným publikem ve studiu. Větší arény mohou pojmout davy, o kterých se očekává, že se zúčastní světového finále.

Občas může méně talentovaný tým vyhrát LAN událost tím, že prostě hraje svou obvyklou hru a nenechá na sebe tlak. Ne každý může pod intenzivním drobnohledem živého publika podávat nejlepší výkony, ale některým sportovcům se pod tíhou takového prostředí daří.

Chyby a duševní síla

Každý hráč pociťuje tlak, když se účastní soutěžních esportů, ale každý na něj reaguje jinak. Některým hráčům se může zdát, že nastavení hry je hlavním rušivým prvkem, který prodlužuje účinek chyb, na které by se jinak po pár minutách zapomnělo.

Můžete se dozvědět více o pravděpodobné reakci hráče na náročnou situaci analýzou údajů o jejich výkonu poté, co udělal kritickou chybu. Pamatujte na to, když sázíte na turnaje LAN eSports, kde jsou sázky vyšší a mentální síla hráče může být testována zmeškaným výstřelem nebo neúspěšným gankem.

S ohledem na umístění a cestování

Vážní sázkaři v esportech již zohledňují vliv cestování na výkon týmu na akci. Vzhledem k tomu, že jet lag může významně ovlivnit výkon hráče a potažmo i šance týmu na úspěch v soutěži, mnoho týmů nyní přijímá opatření, aby zajistili, že jejich členové budou mít dostatek času na zotavení z účinků cestování na dlouhé vzdálenosti.

Užitečné informace může přinést krátký průzkum místa konání LAN akce a její porovnání s domovským regionem účastníků nebo minulými soutěžními stránkami. 

Před uzavřením sázky by sázející měli zvážit faktory, jako je znalost místní kultury, jazyka a kuchyně hráče.

I když to může být v esportech méně viditelné, statistické důkazy naznačují, že týmy dosahující lepších výsledků, když soutěží ve své domovské zemi, mají menší výhodu. Domácí mají výhodu domácího hřiště, protože nemusejí cestovat tak daleko a diváci jim fandí. Jejich protivníci se musí potýkat s nevraživostí davu, případně apatií, která může demoralizovat a vyčerpat morálku.

Závěrečné myšlenky

Tento článek vysvětluje, proč je užitečné vědět, kteří hráči ve kterých událostech s větší pravděpodobností vyhrají, a jak tyto znalosti mohou vést vaši strategii sázení. Mnoho sázkařů na esporty dělá chybu, když předpokládá, že výkony týmů v LAN nebo online turnajích jsou stejné. Když budete mít na paměti předchozí informace a provedete předběžný průzkum, můžete se tomuto úskalí vyhnout a dát si větší šanci porazit šance.

About the author
Jakub Svoboda
Jakub Svoboda
About

S bystrým porozuměním hraní a hlubokou láskou ke svým českým kořenům Jakub mění krajinu online casinových průvodců tím, že do nich vnáší místní kouzlo a univerzální půvab. Jeho zručná lokalizace přináší srdce České republiky na obrazovku každého hráče.

Send email
More posts by Jakub Svoboda
undefined is not available in your country. Please try:

Nejnovější zprávy

Přes 100 hráčů se utká v TFT Set 11 v prvním poháru zlaté špachtle pro region EMEA
2024-04-25

Přes 100 hráčů se utká v TFT Set 11 v prvním poháru zlaté špachtle pro region EMEA

Novinky