Esportovní hry v Rakousku začaly v 70. letech 20. století. Tehdy byly vydány rané videohry, jako Invaders a Asteroids. Nicméně, hraní bylo hlavně pro účely zábavy. Postupem času se trh elektronických her stal příliš konkurenčním. Každoročně bylo na trh uváděno více a více her, přičemž novější byly pokročilejší.
Počítače a herní konzole se staly mnohem dostupnějšími během 90. let, což znamenalo začátek jiné éry elektronických sportovních her. Sázkaři začali hrát na lokálních sítích. Brzy poté mohli hráči připojit své počítače a konzole k internetu a užívat si hry pro více hráčů bez geografických omezení.
Sázení na elektronické hry se však začalo prosazovat až po roce 2000. V té době žádná uznávaná organizace neregulovala herní průmysl eSports, takže poskytovatelé sázek se vyhýbali nabízení sázkových trhů. To se postupně měnilo, jak se streamování stalo populární a organizovaly se spolehlivější organizace renomovaných akcí a turnajů. Rakouští sázkaři se stali mezi prvními, kteří přijali eSports sázení, protože eSports byl již v zemi populární.
Budoucnost esportu v Rakousku
Mnoho odborníků předpovídá, že eSports hazardní hry budou v budoucnu nadále stoupat na popularitě, pravděpodobně rychleji než v současnosti. Je to proto, že zákony obecně podporují sázení eSports. Pokroky v technologii budou také znamenat, že odvětví eSports přivítá pokročilé a zábavnější elektronické hry. To přitáhne větší zájem ve světě hazardu.
Rostoucí popularita sázení eSports v Rakousku však pravděpodobně přivítá nové předpisy na ochranu rakouských sázkařů před účinky korupce a závislosti na hazardních hrách. Vláda bude také hledat způsoby, jak zvýšit příjmy z odvětví, protože tento průmysl stále roste.