Zatímco na sázkařských stránkách eSports funguje více než tucet videoher, CS: GO je jednou z nejdominantnějších sil. Podle statistik z publikace společností Narus Advisors LLC a Eilers & Krejcik Gaming je sázení CS: GO na druhém místě z hlediska objemu sázek eSports a tvoří 29 % celkových sázek eSports.
Counter Strike: globální útočné, běžně známý jako CS: GO, je pohlcující AAA střílečka pro více hráčů z pohledu první osoby vyvinutý společností a vydal Valve a Hidden Path Entertainment. Vydáno v roce 2012, je to čtvrtý díl série Counter-Strike.
Tato hra má několik nových doplňků, které ji odlišují od jejího předchůdce. Hra přichází s novými mapami, novými postavami, novými herními režimy, novou sadou zbraní, funkcemi dohazování a soutěžními skupinami dovedností.
V zápasech CS: GO jsou postaveny dvě strany, teroristé a protiteroristé. Obě strany se zapojují do bitev a mění strany. Cíl hry závisí na režimu. Některé z cílů zahrnují zajištění místa, zneškodnění bomb, záchrana rukojmích a zajetí rukojmí.
Když mluvíme o herních režimech, CS: GO jich má 9; Soutěžní, příležitostné, nebezpečná zóna, Wingman, Deathmatch, Kurz zbraní, Závody ve zbrojení, Demolice a Létající sčítač. Demolition, herní režim, který zahrnuje zneškodňování bomb, je nejoblíbenější ze dvou klasických režimů.
Po svém vydání se CS: GO dočkalo srdečného přivítání. Kritici videoher chválili vývojový tým za plynulou hratelnost hry a věrnost sérii. Mechanika hry, grafika a zvuk se také dramaticky zlepšily a nabídly hráčům realismus a ponoření do bojiště.
I tato videohra však měla slušný podíl odpůrců. Mezi konzolovou a PC verzí byly rozdíly ve funkcích. To je něco, co u některých fanoušků nebylo zrovna příjemné.