Hra byla původně vydána v roce 2002 jako „Warcraft 3: Reign of Chaos" a byla vyvinuta společností Vánice a vydané pro Microsoft Windows jako součást již slavné série videoher Warcraft. Ale až vydání svého rozšiřujícího balíčku, 'The Frozen Throne', o několik let později v roce 2003, se Warcraft 3 stal základní součástí eSports scény.
Stala by se stálou přítomností na řadě různých festivalů eSports, jako je Světový pohár v elektronických sportech, World Cyber Games a World Series of Video Games, abychom zmínili alespoň některé. Populární by byl zejména v Jižní Koreji a Číně. Zatímco jeho popularita v roce 2010 mírně poklesla kvůli představení různých dalších eSport titulů, udržela si silnou sledovanost, která v posledních letech rostla.
Warcraft 3 se odehrává několik let po událostech z Warcraftu II a sleduje příběh pokusu Burning Legion zmocnit se fiktivního světa Azerothu s pomocí armády Nemrtvých v čele s padlým paladinem Arthasem Menethilem. Sleduje Lidskou alianci, Orkskou hordu a Noční elfy, jak spolupracují, aby je zastavili dříve, než zkazí Světový Strom.
Warcraft 3 je strategická hra v reálném čase zasazená do světa plné fantazie. Strategie v reálném čase, neboli RTS, je podžánrem strategické videohry ve kterém mohou všichni hráči hrát současně v "real-time" spíše než v tazích.
Ve strategické hře v reálném čase, jako je Warcraft, každý hráč umisťuje budovy a manévruje s jednotkami pod svou částečnou kontrolou, aby zajistil umístění na mapě a/nebo decimoval zdroje svých protivníků. V tradiční RTS hře je možné stavět další jednotky a budovy, i když je to obvykle omezeno potřebou utrácet nasbírané zdroje.
Abych to shrnul, RTS hra jako Warcraft zahrnuje shromažďování zdrojů, stavbu základny, technologický vývoj ve hře a nepřímé ovládání jednotek.